To zależy od indywidualnych predyspozycji każdego Pacjenta i celów terapeutycznych, jakie zostały wyznaczone w czasie konsultacji psychologicznych. Z pracą psychologiczną jest jak z nauką języka – aby przyswoić nowe wzorce komunikacji z otoczeniem, reagowania i myślenia, trzeba je ciągle ćwiczyć w rzeczywistym świecie. Spotkania służą ukierunkowaniu, przekazaniu wiedzy, wspieraniu korzystnych zmian, ewentualnie przećwiczeniu nowego podejścia. Podobnie, jak przy nauce języka, bardzo wiele zależy od motywacji i osobistych zdolności uczącej się osoby. Dlatego na początku pracy szczególnie skupiamy się na budowaniu zaangażowania przez badanie i nazywanie istotnych celów i przekonań Pacjenta.

Izabela Wożyńska-Więch

Psycholog, psychoterapeutka, założycielka Poradni Centrum-Ja. Prowadzi psychoterapię indywidualną osób dorosłych w nurcie psychodynamicznym oraz terapię par i małżeństw. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy psychoterapeutycznej z osobami przeżywającymi trudności w życiu rodzinnym i zawodowym oraz pragnącymi wspomagać swój rozwój osobisty, chcącymi poprawić jakość swojego życia i relacji z innymi ludźmi. Odbyła podyplomowe Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej w Laboratorium Psychoedukacji. Od 6 lat uczestniczy w seminarium na temat psychoanalitycznej pracy z parami prowadzonym przez Stanleya Ruszczyńskiego oraz Mary Morgan z Kliniki Tavistock w Londynie. Odbyła szkolenie z zakresu terapii par i małżeństw w podejściu zintegrowanym realizowane przez Krakowską Fundację Rozwoju Psychoterapii. Ukończyła podyplomowe studia z Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2003 r współpracuje z magazynem psychologicznym „Charaktery”, gdzie można znaleźć jej publikacje i komentarze eksperckie.